piątek, 18 kwietnia 2014

Przepis na: krewetki w winie + sałatka z roszponki + sos miodowo-musztardowy + bułeczki z masłem czosnkowym

image
Czas na pierwszy prze(w)pis.
No to zaczynamy od sałatki!
Składniki:
  • roszponka 200 g
  • ser typu feta lub bałkański
  • 3 lub 4 pomidorki
  • czarne oliwki ( dla obżartuchów i smakoszy dużo )
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
image
Pomidory i ser kroimy, razem z oliwkami wrzucamy do umytej roszponki, zalewamy oliwą, mieszamy. 
Sos musztardowo-miodowy ( do sałatki, lub do polania całego dania dla tych, którzy lubią dużo ;) 
Składniki:
  • łyżka miodu
  • 2 łyżki musztardy (użyłam sarepskiej, ale nie ma to większego znaczenia)
  • łyżka oliwy
  • 2 łyżki wody
Składniki połączyć, wymieszać i sos gotowy.
Teraz krewetki. Ciężko o świeże, więc kupiłam mrożone. Żeby krewetki nie były gumowe, proponuję wrzucić do sitka i przelewać przez chwilę wrzątkiem. Póki co wypróbowane dwa razy w ten sposób i za każdym razem wychodziły chrupkie.
Składniki:
  • 2 paczki krewetek mrożonych-Black Tiger
  • 2 cebulełyżka oliwy
  • 4 ząbki czosnkubiałe wytrawne wino, a dokładnie 300 ml
  • świeżo zmielony pieprz czarny
  • sól
  • pietruszka
image
Cebulę kroimy z piórka, czosnek w drobną kostkę. Wlewamy i rozgrzewamy oliwę na patelni, wrzucamy pokrojone warzywa i dusimy przez 15 minut od czasu do czasu mieszając. W tym czasie proponuje zabrać się za przygotowanie masła czosnkowego (przepis poniżej), albo wypicie kieliszka białego wina. Po 15 minutach wrzucamy krewetki, smażymy na małym ogniu przez 4-5 min i wlewamy wino. Dusimy przez kolejne 10 min co jakiś czas mieszając, aż sos trochę zgęstnieję. Doprawiamy solą i pieprzem i wrzucamy posiekaną pietruszkę. Krewetki gotowe.
image
Jeśli chodzi o masło czosnkowe, ja użyłam 150 gram masła do 4 bułeczek. Przepuściłam dwa ząbki czosnku przez praskę i dodałam soli. 
image
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz